Organizaţia People for the Ethical Treatment of Animals
a anunţat că reuşita a survenit după mai multe întâlniri între
reprezentanţii PETA şi cei ai Unilever, cât şi după o campanie în
care iubitorii animalelor au trimis 40.000 de emailuri către
companie.
„După ce reprezentanţi ai PETA şi ai organizaţiilor afiliate din
India şi Europa au mers la Londra pentru întâlniri cu
reprezentanţii Unilever, compania a fost de acord să oprească toate
testele de acest tip”, a anunţat ONG-ul.
Şi Unilever a făcut un anunţ pe propriul site: „Ţinând cont de
rolul de lider pe care îl avem în ceea ce priveşte protejarea
mediului şi în obţinerea ceaiului nostru din surse ce respectă
comerţul echitabil, Unilever se angajează să nu organizeze teste pe
animale pentru ceaiurile şi băuturile pe bază de ceai pe care le
producem, această decizie intrând în efect din acest moment”.
PETA susţine că Unilever injecta porcii cu bacteria E. coli, ca
apoi să-i hrănească cu ceai, pentru a vedea dacă acesta ajută în
lupta cu infecţia.
De asemenea, PETA susţine că în cadrul testelor pe animale,
Unilever ar fi îngrăşat iepuri, ca apoi să-i hrănească cu ceai
pentru a verifica dacă acesta ajută la curăţarea arterelor de
colesterol. Şi pe şoareci s-au făcut teste, acestora fiindu-le dat
ceai pentru a vedea dacă acesta contracarează efectele nocive ale
unei diete bogate în zahăr.
Testele pe animale doreau să descopere beneficii ale ceaiului,
care să poată fi apoi folosite în marketarea ceaiurilor Lipton şi a
produselor pe bază de ceai.
„Porcii nu vor mai fi infectaţi cu E. coli ca apoi să li se taie
intestinele în timp ce încă sunt în viaţă, capetele iepurilor nu
vor mai fi tăiate, iar alte teste ce implicau torturarea şi
uciderea animalelor doar pentru a testa efectele pozitive ale
produselor pe bază de ceai nu vor mai avea loc”, a anunţat PETA
într-un comunicat.
Sursa:
France24